Çmimet e naftës amerikane u kthyen negative për herë të parë duke përbërë rekord të hënën pasi prodhuesit e naftës në Amerikën e Veriut nuk kishin hapësira për të ruajtur një tepricë të pashembullt të papërpunuar të mbetur nga kriza e koronavirusit.
Çmimi i naftës së papërpunuar amerikane ra nga 18 dollarë në fuçi në – 38 dollarë në disa orë, duke detyruar prodhuesit e naftës të paguajnë blerësit të marrin glutin e papërpunuar të cilin nuk mund ta ruajnë, pasi rezervat e rritura të papërpunuar kërcënojnë të mbingarkojnë objektet e ruajtjes së naftës.
“Problemi i çekuilibrit global të kërkesës-ofertës ka filluar të shfaqet në çmime,” tha Bjornar Tonhaugen, kreu i firmën kërkimore të naftës Rystad Energy. “Ndërsa prodhimi vazhdon relativisht i pasigurt, depot po mbushen gjatë ditës. Bota po përdor gjithnjë e më pak naftë dhe prodhuesit tani mendojnë se si përkthehet kjo. ”
The Guardian raportoi gjatë fundjavës se një rekord 160 milion fuçi nafte ishte duke u ruajtur në cisterna nafte “supergjigante” jashtë porteve më të mëdha të transportit botëror, përfshirë Gjirin e SHBA, pas rënies më të thellë të kërkesës për naftë në 25 vjet për shkak të pandemisë koronavirus.
Koha e fundit që depozitimi lundrues arriti nivele afër kësaj ishte në thellësinë e krizës financiare të vitit 2009, kur tregtarët ruanin më shumë se 100 milion fuçi në det përpara se të ngarkonin rezervat kur ekonomia filloi të rimëkëmbet.
Çmimi amerikan për naftën e shpërndarë në qershor, i cili do të bëhet çmimi i paracaktuar i naftës që nga nesër, gjithashtu po bie për shkak të errësirës ekonomike të shkaktuar nga koronavirusi, por ka arritur të mbetet mbi 20 dollarë për fuçi. Të hënën çmimi për brent të papërpunuar, kriteri më i përdorur gjerësisht, ra 8% në 25.79 dollarë.
Shqetësimet mbi ekonominë, të cilat ndikojnë drejtpërdrejt në kërkesën e naftës, janë rritur nga kontradiktat në rritje midis presidentit amerikan dhe guvernatorëve të shteteve në lidhje me atë nëse SHBA mund të fillojnë të heqin kufizimet për lëvizjen dhe bizneset.
Çmimet globale të naftës pritet të fillojnë të rikuperohen gjatë gjysmës së dytë të vitit pasi kufizimet e shtrënguara të udhëtimit për të ndihmuar në frenimin e përhapjes së virusit janë hequr, duke rritur kërkesën për karburante dhe naftë.
Vendet më të mëdha prodhuese të naftës në botë kanë rënë dakord një marrëveshje për të mbajtur prapa midis 10 dhe 20 milion fuçi nafte në ditë nga tregu global nga maji, dhe shumë kompani të naftës ka të ngjarë të mbyllin puset e tyre ndërsa presionet financiare rriten.
Cailin Birch, ekonomist global në Njësinë e Inteligjencës së Ekonomistëve, tha: “Prodhimi i naftës së papërpunuar amerikane ka filluar të bjerë në dy javët e fundit dhe do të vazhdojë të bjerë në muajt e ardhshëm pasi firmat tashmë të borxheve të borxheve të mëdha shkallëzojnë aktivitetin ose janë detyruar të bëjnë falimentimi ose konsolidimi. “
Megjithë uljet historike të prodhimit, shumica e analistëve besojnë se çmimet e naftës nuk do të arrijnë të njëjtat nivele çmimesh të regjistruara në fillim të vitit para shpërthimit. Çmimi global i naftës, nën masën e papërpunuar bruto, arriti në masën prej gati 69 dollarë për fuçi në janar para se të binte në më pak se 23 dollarë për fuçi në fund të marsit.