Fjalë të reja dalin çdo vit. Ato shpesh vijnë si rezultat i ndryshimeve në kulturën popullore apo atë komerciale, çështjeve socio-politike si dhe inovacioneve në teknologji.
Lexoni më tej për të zbuluar 8 fjalët kryesore angleze që i janë shtuar fjalorit të Oxford-it, të cilat na mësojnë të kuptojmë më shumë rreth asaj që e ka shtyrë përpara ndërgjegjen kolektive këtë vit.
1 – Moda virtuale
Përkufizimi: dizanjimi dhe shitja e veshjeve dhe aksesorëve të modës për platformat dhe avatarët virtualë.
Markat e modës kanë nisur të hyjnë dhe operojnë në botën dixhitale me koleksione të tëra që ekzistojnë vetëm virtualisht.
2 – Metaverse
Përkufizimi: një hapësirë e realitetit virtual në të cilën përdoruesit mund të ndërveprojnë me një mjedis të kompjuterizuar (që simulon realitetin) si dhe përdoruesit e tjerë në formë avatarësh.
Kjo është një fjalë që ka të ngjarë ta keni dëgjuar shumë gjatë vitit 2022, falë Mark Zuckerberg.
Në thelb, ju ofron mundësinë për të ‘jetuar’ brenda një universi dixhital. Përdoruesit thuhet se do të jenë në gjendje të luajnë, të mësojnë, të blejnë etj etj. – të gjitha nga ‘komforti’ i shtëpisë! E bukur, e frikshme, por pjesë e realiteti tonë tashmë…
3 – Crowdfunding
Përkufizimi: mbledhja e fondeve (p.sh. për një biznes të ri) duke kërkuar kontribute nga një numër i madh njerëzish, veçanërisht nga komuniteti online
Një fjalë e përbërë nga fjalët “turma” dhe “financim”. Ky koncept ka marrë hov kohët e fundit. Platformat e Crowdfunding përfshijnë Kickstarter (për bizneset) apo GoFundMe (për mbledhësit e fondeve dhe individët). Ato përdoren gjerësisht dhe po rriten në popullaritet vit pas viti!
4 – ASMR
Përkufizimi: Reagimi Shqisor Meridian Autonom (ASMR) është një ndjesi relaksuese, tejet qetësuese që njerëzit e ndjejnë në lëkurën e tyre dhe që shpesh shkaktohet nga zëri
ASMR ka fituar popullaritet në YouTube vitet e fundit. Ai përfshin prodhimin e tingujve dhe zhurmave të buta si pëshpëritjet, kërcitjet dhe trokitjet në një përpjekje për të shkaktuar ndjesi shpimi dhe gjilpërash tek personi që dëgjon.
5 – Finfluencer
Përkufizimi: një lloj specifik influencuesi që fokusohet në tema të lidhura me paratë
Deri më tani, të gjithë kemi dëgjuar për influencuesit (influencer) – ata që përdorin ndikimin e tyre tek një numër i madh njerëzish për të shitur produkte të ndryshme në rrjete sociale apo për të shpërndarë vëmendjen rreth një çështjeje sensibilizuake – por ju mund të mos keni dëgjuar ende për fjalën ‘finfluencers’.
6 – Gig worker
Përkufizim: një person që punon punë të përkohshme zakonisht në sektorin e shërbimeve si kontraktues i pavarur ose profesionist i pavarur
Gig-et apo gigs në anglisht janë pikërisht këto punë të përkohshme siç mund të jenë eventet e ndryshme apo projektet, librat, emisionet etj.
Punonjësit e Gig-eve mund të jenë freelancera apo kontraktorë të pavarur, punonjës të platformave online, punonjës të firmave me kontratë, ose punonjës të përkohshëm. Shpesh, ata punojnë për kompanitë “sipas kërkesës” si dhe kur ato kanë nevojë për ta.
7 – Co-working
Përkufizimi: Kjo fjalë përkufizon rastet kur punonjës nga kompani të ndryshme bashkohen për të ndarë një hapësirë për të punuar
Ashtu si ‘gig workers’, ky term nuk është i ri, por thjesht po hyn në fjalor vetëm këtë vit. Një mënyrë shumë e popullarizuar e punës për këdo që është një profesionist i pavarur ose dixhital, por nuk dëshiron të punojë vetëm apo të marrë një ambient me qera i vetëm, zgjidhja është bashkëpunimi!
8 – Staycation
Përkufizimi: pushime në qytetin tuaj (jo jashtë vendit)
Staycations u popullarizuan si rezultat i kufizimeve të udhëtimit të shkaktuara nga pandemia. Teksa rezervimet e tyre për pushime të huaja u anuluan, njerëzit nisën të organizonin pushime lokale.
Pavarësisht nëse bëhej fjalë për një qytet, park, festival apo atraksione të tjera lokale, pushimet dhe ngjarjet në shtëpi janë shtuar në 12 muajt e fundit duke i fituar kësaj fraze një vend në fjalor.